Mensen van alle leeftijden zijn wel eens te vinden bij het zwembad. Vanaf jongs af aan krijgen kinderen zwemles, ouders gaan met hun kinderen dagjes naar het zwembad, maar ook ouderen trekken af en toe graag een baantje. In elke stad is wel een zwembad te vinden. Als zwembad eigenaar wil je de klanten bereiken zodat ze naar jouw zwembad komen. De vraag is alleen, hoe pak je dat aan? Het beste hiervoor is een nieuwe marketingstrategie. Er zijn veel innovatieve manieren, maar in dit geval is er één die hiervoor geschikt is, en dat is Instagram!
Waarom Instagram?
Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met hun volgers en alle andere Instagram gebruikers, deze foto kan worden geliket en gedeeld. Op deze manier kan het duizenden mensen bereiken. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Op deze manier kan je het commercieel inzetten. Denk bijvoorbeeld aan het delen van foto’s of video’s van het zwembad, sporten die er beoefend worden en zwemlessen. Als mensen dit tegenkomen en ze dit leuk vinden kunnen ze het liken of doorsturen naar vrienden. Op deze manier kan je veel mensen bereiken. Je kunt mensen triggeren om een kijkje te gaan nemen op je website en/of een bezoekje te brengen aan je zwembad. Hier kunnen ze dan eventueel een abonnement afsluiten.
Waarom Chatkracht?
Chatkracht dient hierbij als online chatservice voor de bedrijven. Zij kunnen werk ontnemen en dat zal er voor zorgen dat er meer tijd overblijft. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over bijvoorbeeld de zwemlessen en abonnementen. Chatkracht gelooft dat een persoonlijke benadering het verschil kan maken in de klantervaring. Door bezoekers een persoonlijke, empathische en snelle service aan te bieden, maak je de klantervaring compleet. Het bieden van een goede klantenservice is essentieel geworden. Dit kan leiden tot het plaatsen van een bestelling.